Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan

Jag har en HV30 som jag köpt en monitor till, en 7 tums tft skärm med upplösning 1024x768. För att kunna se använda den tillsammans med HV30:n så måste man koppla komponent ut från HV30:n till RGB-kabel (YPbPR), den kabeln kopplar man till en adapter som gör om signalen till VGA och där kopplar man sedan in skärmen, skitbra! ..MEN ..den där adaptern verkar gå på ström :( Det är DENNA adapter jag pratar om.

Eftersom de står USB-power supply så vet jag inte riktigt hur jag ska få den att fungera på kin kamerarig. Kan man koppla usb.kabeln från HV30:n direkt in till den eller hur ska jag göra?

(Vitt vad jag vet så finns de endast en sådan adapter som INTE behöver ström och det är mayflash

Postad

Tror inte att kameran matar ut ström i usb-kabeln, datorn sköter nog det vid anslutning. Din adapter vill ha 5V med ca 0,5A. Titta här. Med lite lödande och räknande går det att sätta ihop ett batteri med usb-sladd för att driva skärmen. Är du inte elektronik-kunnig själv så kolla med en kunnig kompis eller ett batteriföretag om de kan sätta ihop ett lämpligt batteripack.

Postad

Är det RGB eller Y Pb Pr du vill ha till monitorn?

Om jag minns rätt så bär RGB-kabeln tre signaler enl följande: 1: R(100%) G(0%) B(0%), 2: R(0%) G(100%) B(0%), 3: R(0%) G(0%) B(100%).

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...