anders10 Postad 1 oktober 2010 Postad 1 oktober 2010 Hej! Kollat runt lite på nätet vad folk rekommenderar för program. Om man filmar med DSLR så gillar tydligen många Pinnacle Studio 11-14. På youtube är det flera som rekommenderar det för att amn inte behöver krångla med att göra om filerna först utan kan redigera direkt i HD. Har dessvärre väldigt dåliga erfarenheter av Pinnacle! Det var i och för sig dom tidiga typ: Studio 8-9. Nu äger ju Avid Pinnacle sedan ett tag. Har kvaliten och pålitligheten blivit bättre nu? Är det någon som filmar med DSLR och klipper det i Pinnacle här? Vad tycker ni i så fall? Är ni nöjda med programmet? Jag vill ha ett enkelt och pålitligt program som dessutom är billigt! Vissa rekommenderar Sony Vegas med, men det skall tydligen vara superkrångligt att använa. Läste en amerikansk recension där killen som testade "slet sitt hår" över Vegas! Som vanligt..är jag alltid tacksam för alla svar! Vänligen Anders 0 Citera
Max_H Postad 1 oktober 2010 Postad 1 oktober 2010 Jag säger som vanligt: Det finns trialversioner av samtliga (Vegas/Pinnacle/Premiere) - bara att testa och behålla den du gillar mest. //Max 0 Citera
anders10 Postad 2 oktober 2010 Författare Postad 2 oktober 2010 Hej! Tack Max_H! Jag vet att det finns testversioner. Det är bara det att tex Testversionerna av både Elements och Vegas inte fungerar! Har varit i kontakt med Adobe och kvinnan jag pratade med bekräftade att det (ibland) inte fungerar med deras testversion av Elements. "Ett problem som dom är medvetna om och jobbar på" Så därför tänkte jag att kanske någon här kan tipsa! Vänligen Anders 0 Citera
Max_H Postad 2 oktober 2010 Postad 2 oktober 2010 Vad är det som inte fungerar...? (med Premiere Elements alltså) /Max 0 Citera
anders10 Postad 4 oktober 2010 Författare Postad 4 oktober 2010 Hej! P Elements testversion fungerar inte på min på min dator. Jag har kontaktat Adobe och dom sa att dom är medvetna om att det finns vissa problem med nedladdningen av testversionen till Elements. På vissa datorer fungerar det utmärkt och på andra fungerar det inte alls. Dom kunde inte ge mer precist svar än så. Jag har laddat hem programmet och upptäckt att det inte fungerar, tagit bort det och testat igen. Och så laddat hem det igen..funkar inte! Kvinnan på Adobe sa bara att dom kände till problemet och att om det inte fungerade första gången på min dator så var det inte lönt att försöka igen för det skulle förmodligen inte fungera då. Taskigt för mig...!! Men det är lugnt det fixar sig alltid! Anders 0 Citera
Max_H Postad 5 oktober 2010 Postad 5 oktober 2010 Hmm... skumt. Vill ju att presumtiva kunder ska få bättre service än så... //Max 0 Citera
Homeros Postad 11 oktober 2010 Postad 11 oktober 2010 Hej! Kollat runt lite på nätet vad folk rekommenderar för program. Om man filmar med DSLR så gillar tydligen många Pinnacle Studio 11-14. På youtube är det flera som rekommenderar det för att amn inte behöver krångla med att göra om filerna först utan kan redigera direkt i HD. Har dessvärre väldigt dåliga erfarenheter av Pinnacle! Det var i och för sig dom tidiga typ: Studio 8-9. Nu äger ju Avid Pinnacle sedan ett tag. Har kvaliten och pålitligheten blivit bättre nu? Är det någon som filmar med DSLR och klipper det i Pinnacle här? Vad tycker ni i så fall? Är ni nöjda med programmet? Jag vill ha ett enkelt och pålitligt program som dessutom är billigt! Vissa rekommenderar Sony Vegas med, men det skall tydligen vara superkrångligt att använa. Läste en amerikansk recension där killen som testade "slet sitt hår" över Vegas! Som vanligt..är jag alltid tacksam för alla svar! Vänligen Anders Jag har använt både Pinnacle 12 och 14 för videoredigering. Min erfarenhet är att programmen är ganska buggiga och slöa och utnyttjar inte möjligheterna med flera processorer och kärnor speciellt väl. Fördelen är att Pinnacles program är lätta att komma igång med. Om du står ut med buggarna och att programmet kraschar då och då så är det väl ett ok köp. Annars om du har en 64-bitars plattform med Nvidia grafikkort som har Cuda stöd, så skulle jag rekommendera Adobe Primiere. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.