rabiat Postad 29 september 2010 Postad 29 september 2010 hello! STORT PROBLEM! Nu e det såhär att jag får frispel på hur nånting som verkar så enkelt alltid ska krångla till sig! Jag försöker nämligen få in en massa mini dv band åt en kompis tänkte hjälpa han o klippa lite då jag inte har använt mini dv förut (har en minneskort video kamera) så lånade jag min mor och fars kamera som är en Panasonic NV-GS180, kopplar in den till datan med firewire kabel och ska då börja lägga in banden, jag börjar att testa med windows movie maker men hela tiden kommer det fram ett fel medelande som antingen säger oidentifierat fel eller att klassen inte är registrerad när jag försöker importera videon, sen försöker jag med pinnacle studio 14 händer ingenting där heller det står misslyckades med att hämta videon men den får kontakt med kameran jag kan spola bandet fram o tillbaka med pinnacle men det står på skärmen hela tiden misslyckades med att hämta videon. Jag tankade då ner nått gratis program som heter WinDv och där fungerar det hur smidigt som helst förutom att kvaliten blir hur dåligt som helst och den versionen verkar lite föråldrad vet inte riktigt om jag vågar lite på det programmet med tanke på hur kvaliten vart. Har en helt ny dator med allt det senaste man kan tänkas behövas så den lär det ju inte va fel på. Så snälla kan nån hjälpa mig har ingen aning om hur jag ska gå till väga här näst har suttit o googlat så mycket så att mina fingrar krampar! 0 Citera
StenR Postad 30 september 2010 Postad 30 september 2010 tror inte det är något fel på windv, om du använt firewiresladd och inte usb så får du den kvalitet som finns på bandet, dv är inte bättre än så. kan du posta en stillbilld? 0 Citera
rabiat Postad 30 september 2010 Författare Postad 30 september 2010 ska försöka fixa en still bild men varför fungerar det inte i varken winows movie maker eller pinnacle studio? 0 Citera
rabiat Postad 30 september 2010 Författare Postad 30 september 2010 tog print screen säg vad ni tycker 0 Citera
Martin Oller Postad 30 september 2010 Postad 30 september 2010 Ser väl ungefär ut som förväntat...? 0 Citera
StenR Postad 30 september 2010 Postad 30 september 2010 ska försöka fixa en still bild men varför fungerar det inte i varken winows movie maker eller pinnacle studio? Det kan vara något fel på drivrutin, pröva att uppdatera den i Windows eller ev ladda ner en från Panasonic: http://download.cnet.com/Panasonic-DV-Camcorder/3000-2118_4-97370.html 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.