JohnBlaze Postad 27 september 2010 Postad 27 september 2010 Håller på och filmar för fullt med min nya 550D och har just också börjat redigera lite i Pinnacle. Som rubriken säger så får jag väldigt mycket framedrops i mycket av det jag filmar. Filmar för det mesta i 24p och värst är det när jag panorerar eller zoomar, speciellt om det är rörliga motiv i bilden. Ska man behöva filma i 50p för att förhindra detta? Någon som känner till något annat sätt? Var fixar man färgkorrigeringen förresten, är det inställningar i kameran eller i redigeringsprogrammet? Det är den cinematiska färgkorren jag är ute efter. 0 Citera
Pehrbau Postad 29 september 2010 Postad 29 september 2010 Förutsatt att din kamera ger korrekt utsignal beror framedrops på i först hand att din dator inte hänger med och i andra hand att din disk/kommunikation är för långsam. Att korrigera färger och svar/vit nivåer gör du i redigeringsprogrammet. Jag vet inte om det finns inbyggt Pinnacle. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.