Gå till innehåll

Videokamera med stop motion kapacitet


Jonis Film

Recommended Posts

Hej!

Min kusin fyller tio år, och han har önskat sig en kamera. Eftersom jag filmar mycket på min fritid så har hans pappa bett mig att komma med förslag för vilken kamera han ska köpa till sonen. Jag kan inte så mycket alls om kameror, förutom den jag använder, så därför vänder jag mig till er :)

Pappan hade tänkt sig en hyffsat billig videokamera med bra stop motion kapacitet. Jag antar att många kommer att tycka att man lika gärna kan skaffa en vanlig kamera, men min kusin vill både kunna filma som vanligt och kunna filma några frames i taget för att få en stop motion effekt. Jag hade en likande kamera när jag var i hans ålder, men jag har ingen koll på nyare modeller? Skulle ni kunna hjälpa mig? Min kusin fyller år i helgen :)

Tack på förhand!

/Jonatan

Länk till kommentar
Share on other sites

om han ska göra stop motion känns det ju som han ska ha en med firewire (typ en dv-kamera) så att han kan använda den direkt till datorn, men i den åldern kanske han inte kan så mycket om sånt. annars har väl de flesta kameror en stillbildsfunktion som sparar bilderna på minneskort.

det kanske inte hjälpte så mycket eftersom du frågade om vilken kamera, lite mer specifikt, han skulle köpa...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...