FruitPunch Postad 3 september 2010 Postad 3 september 2010 Tja Har funderingar om jag ska söka DI på antigen filmfoto, filmklippning eller filmproduktion vid nästa ansöknings tillfälle. Kollar de anställda i DI på tidigare utbildningar? Studerar förtillfället IT, Medier och design på Södertörns högskola och kommer det hjälpa mig på någon sätt när de kollar igenom min ansökning? Är även betyg också orelevant, så länge man uppfyller grund behörigheterna? Fick MVG i Film & Video och Multimedia i gymnasiet. Ska även arbeta som "lärling" nästa sommar i ett väldigt stort film producerande företag i Kina. Allt jag planerar/gjort innan nästa ansöknings tillfälle, kommer det hjälpa min ansökan? Skickar man även in ex på t.ex amatör filmer som man gjort? Henrik 0 Citera
GutteG Postad 4 september 2010 Postad 4 september 2010 "Konstnärliga prov Urvalet till utbildning vid DI baseras i de allra flesta fall på konstnärliga prov. Till en kortare enstaka kurs kan bedömningen ske i ett sammanhang, men för längre kurser och för utbildningsprogram sker bedömningen med prov i flera steg. I det senare fallet genomförs ett urval efter varje steg. De konstnärliga proven får innehålla följande moment: - En kort självbiografi ingår för alla kurser och program - En intervju ingår för alla program samt för längre kurser - Ett samarbetsprov ingår ofta för utbildningsprogram där någon del av utbildningen bedrivs i teamform - För längre kurser och för alla program ingår därutöver prov i form av konstnärliga arbetsuppgifter, med eller utan tid för förberedelse Självbiografi ingår alltid i det första urvalssteget. Intervju och konstnärliga arbetsuppgifter kan vara fördelade och utformade på olika sätt vid antagning till olika program eller kurser." http://www.dramatiskainstitutet.se/web/Antagning.aspx Du har säkert nytta av dina förkunskaper vid proven och under kursen. Som en del av din självbiografi hjälper det dig nog också. Men resten av antagningen beror på hur de bedömer dina intervjuer och inträdesprov. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.