Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

Har en liten rackarns Sanyo kamera vpc-fh1 som jag tänkt spela in filmer från diverse bilträffar jag besöker (Jeep / offroad). Förra helgen var jag nere på High Chaparrall och Offroad Meet 2010.

Hur som helst, klippte ihop en liten film igår kväll som jag lade upp på Youtube. Vad jag inte blir klok på är varför filmen rycker. På datorn så funkar allt bra, men inte på youtube.

Känns som om jag sparat ner filmen fel. Sparade ner den som Mpeg-4, 1080p med en bildfrekvens på 30.

Jag använder ett program från Corel Draw.

MVH

Postad

Troligen beror det på din anslutning till Internet. Om du har lagt upp filmen i det format som du nämner så kan man välja flera olika upplösningar på Youtube från 1080p och nedåt. Trafiken på nätet och din anslutning bestämmer hur stor hastighet du kan ta emot. Det varierar mellan olika tidpunkter.

Om det hackar prova med en lägre upplösning och olika tidpunkter.

Postad

Hej igen,

Jag var lite väl snabb när jag skrev och "forumulerade" mig fel, det blir en del hack även lokalt på min dator när jag spelar upp den färdiga film-filen. Första gången jag sparade ner den så valde jag 1080p, 30fps (vilket var fel då kameran var inställt på 720p). Andra gången sparade jag ner i 720p, blev dock ingen större skillnad, upplever fortfarande småhack...

Ska jag spara ner i annat format än Mpeg-4? Har jag missat ngn inställning?

Så här ser filmen ut:

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...