Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har en canon legria m31 med en advanced mini shoe, och min nyinköpta Röde mic passar inte i den ser jag nu. Jag har googlat och ser att det finns en adapter, en sk cold shoe adapter men jag hittar den inte i svenska affärer?

Jag frågar mig om jag ska investera i en adapter eller köra micen på stativ bredvid kameran. Har någon erfarenhet av detta?

Postad

Man vinner alltid i ljudkvalitet på att använda stativ (så länge man tänker på vad man gör...) eftersom man kommer längre ifrån kameran & därför minskar kameraljudet, men är motivet rörligt & man är ensam & inte har nån som kan hantera micken samtidigt så blir det inte helt kul...

Har aldrig letat efter nåt sånt där, aldrig haft behov av det, men rent spontant skulle jag rekommendera att kolla på http://www.scandinavianphoto.se!

Postad

Jag köpte en förlängningssladd och kör på stativ istället, det har ju fördelen du nämner av att vara mer rörligt än att sitta fast på kameran.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...