Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag skall spela in en orkester med filmkameran, kameran har två XLR-ingångar, bandet skall hyra ett mixerbord och killen jag pratade med visste inte vad det var för utgångar?

Jag har sett en ljudmixer, där var det bara 6,3 mm Tele-hona, är detta ett vanligt format?

Jag ser på denna länk: http://www.kjell.com/

att det finns adapter - XLR-ha till Tele-ha, kan det vara något?

Bäst är naturligtvis försöka nå killen som har bordet.

Postad

Jo 6,3mm stereotele är en ganska vanlig utgång på mixerbord. Men du måste ju vara säker innan du börjar planera. Snubben måste väl veta vilket mixerbord de hyrt? Kolla upp namn och modell och sedan är det lätt att leta reda på specarna för det på nätet.

Postad
Jo 6,3mm stereotele är en ganska vanlig utgång på mixerbord. Men du måste ju vara säker innan du börjar planera. Snubben måste väl veta vilket mixerbord de hyrt? Kolla upp namn och modell och sedan är det lätt att leta reda på specarna för det på nätet.

Tack Luzer, skall kolla med killen som hyr ut mixern, i morron, nu vet jag vem det är.

Kamerans XLR-ingång är mono, det får bli 2x mono.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...