Gå till innehåll

Eko på vapenljud


Kapten Buse

Recommended Posts

Hejsan, Är helt grön på detta med ljud men nu håller vi på och ljudlägger en film och till den behövs en hel del vapenljud. Nu har jag lyckas göra egna vapenljud som jag tycker låter bra och kommer funka till filmen. Problemet är att jag inte får till något bra/realistiskt eko på ljuden, eftersom filmen utspelar sig utomhus på ett stort fält så behövs det. Hittills har jag mixat in eko från lite andra ljud som jag hittat på internet, men jag skulle gärna vilja göra ljudet helt och hållet utan att kopiera massa saker så man lär sig något.

 

Så är det någon här som har bra koll eller tips på hur man får till bra eko på vapenljud?

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad kör ni för program?

Att skruva till reverb som jag misstänker att du menar, är något man kan syssla med i evigheter. Och när det gäller utomhus-reverb tycker jag personligen att det är ännu svårare att få till eftersom du inte är i något direkt "rum". Men det ska gå att få till snyggare än helt torrt i allafall.

Leta efter reverb i de plugins som finns.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...