tomiso Postad 22 juli 2010 Postad 22 juli 2010 Windows 7 är inte nåt vidare duktig på att visa vilka egenskaper en viss mts fil har, exempelvis pixel aspect ratio, frame rate, mm. Jag undrar om det finns något enkelt program som man kan använda för att snabbt kolla av vilka egenskaper en viss fil har?! 0 Citera
video_sync Postad 1 augusti 2010 Postad 1 augusti 2010 Rekommenderar starkt den utan tvekan mest stabila freeware mjukvaran jag personligen nyttjat för analysering av videoströmmar och ljudströmmar, med eller utan multiplexer. MediaInfo (http://mediainfo.sourceforge.net). Kan påpeka att jag även använt MediaInfo för större och mer betydande analyseringar av digitalt kodad video, där processen har spelat en relativt viktig roll i detaljerad utföring för kommersiellt bruk. 0 Citera
tomiso Postad 8 augusti 2010 Författare Postad 8 augusti 2010 Ah, tackar så mkt för tipset. Skall genast ladda ner och testa! :) Edit: Funkar perfa! Installationen gnällde lite över att jag försökte installera 32 bitars program i 64 bitars miljö, men det var bara att köra vidare. Fina med mediainfo är också att man kan högerklicka på filer och i menyn välja mediainfo! :) Tackar som katten för programtipset! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.