bonne Postad 16 juli 2010 Postad 16 juli 2010 Jag har en canon 550d som tillskillnad från 7d och de dyrare modellerna ej är sk weatherproofed. Jag skulle gissa att detta har mest betydelse för regn, snö etc. Men att ha kameran stående i direktljus under en lång period hur farligt för kameran är detta? Det är så att jag hade tänkt göra lite timelapse och låta kameran stå ett par timmar, utomhus. Just nu är det oftast runt 30 grader på dagarna och solen är framme största delen av tiden. Vad kan hända med kameran? Finns det något sätt att skydda den? Jag har inte tänkt rikta objektivet och fota direkt mot solljuset utan där är bara själva kameran som kommer få solen på sig. 0 Citera
jolt_jokern Postad 17 juli 2010 Postad 17 juli 2010 om den ska filma hela tiden så finns det nog risk att processorn blir för varm så kameran stänger av sig eller nåt. du kan ju sätta ett parasoll över den så att den iaf står i skugga. 0 Citera
bonne Postad 17 juli 2010 Författare Postad 17 juli 2010 Hade igång den under kvällen (alltså inget solljus att oroa sig över) igår i 3h. Inga problem. Kameran blev inte ens varm. Var väll runt 25 grader när jag började och gick neråt 0 Citera
jolt_jokern Postad 18 juli 2010 Postad 18 juli 2010 då är det nog ganska lugnt. men jag tror inte det är jättebra med direkt solljus så använd ett paraply eller nåt för att skydda den. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.