Rammsteinizied Posted July 9, 2010 Posted July 9, 2010 Hallå användare på voodooforumet. Söker nu i min jakt på den ultimata filmningen bland band jag filmar på tillstånd. Intresset för gitarrkamera har dykit upp som förslag och det är något jag fast beslutet försökt lura fram en lösning på. Söker mig nu till er ihopp om att kunna få fram något; a) Bra kvalité b) Lätt (så det inte stör själva proceduren av spelandet) c) Prisvärt/billigt Hittils har den ultimata lösningen såklart legat på en POV 1.5 kamera.. Men 6500 är "lite" över min budget för det ändamålet. Att hyra en sådan kamera såg jag någon erbjöd sig tjäsnten att göra men den kille fick jag inte tag på.. Sportkamera.se /Actioncameras hade en del intressanta kameror också MEN! Då kommer jag till frågan hur dessa kameror reagerar i dåliga ljusförhållanden.. Det senare bästa jag kommit fram till är att koppla in en s.k cambike till en minidv/sd kamera och sen får gitarristen ha den i någon ficka.. Fast låter ändå lite bökigt med sladden upp till gitarrhalsen. Förslag,länkar och ideér är varmt välkomna! /Ola 0 Quote
theseb Posted July 11, 2010 Posted July 11, 2010 Du kanske redan gått över det alternativet men GOPRO Hero är ju en jäkligt smidig kamera som ger bra bild, och inte kostar mer än 3800 kronor. 2 videos jag hittade som var inspelat i hyffsat lågt ljus. http://vimeo.com/8664457 Finns dessutom otroligt många olika monteringsmöjligheter med den kameran. Dock tungredigerat, men man kan ju alltid konvertera. Dock har jag läst/sett/hört mycket om att den inte presterar vidare bra i mörker, men ja. Det beror väl lite på vad man är ute efter också. Kanske blir lite för mörkt på spelningar osv. 0 Quote
Recommended Posts