EliteMachine Postad 29 juni 2010 Postad 29 juni 2010 Hej! Tänkte höra om det är någon som ska på Cinemada Mare i Italien? Jag kommer vara där alla sju veckorna som ljudtekniker. Lyckades få loss ett stipendium från konstnärsnämnden också :) För er som aldrig hört talas om det kolla in http://www.cinemadamare.com/ Hemsidan ser förjävlig ut men upplägget verkar bra, och billigare än så kan man nog aldrig vara i Italien 7 veckor. 0 Citera
jolt_jokern Postad 29 juni 2010 Postad 29 juni 2010 hehe, orkade inte läsa på webbplatsen :) vad är det för något? jag uppfattade det, av en väldigt snabb titt, som ett event där filmskapare träffas och gör film som sedan är med i cinemada mare filmfestival. 0 Citera
EliteMachine Postad 29 juni 2010 Författare Postad 29 juni 2010 Precis, det är sju veckor i sju olika städer i Italien, dom betalar flyget (eller en stor del av det) och fixar gratis boende på skolor, resan mellan städerna gör man med deras bussar... så gör man film tillsammans helt enkelt som går upp på den festivalen som avslutar veckan i den staden. Börjar i Rom och sen jobbar man sig söderut i Italien. Festivalerna och filmskapandet varvas med workshops och föreläsningar från branschfolk så det ska i stort sett vara fullt upp dygnet runt. Den sista festivalen som avslutar "hela festivalen" är en internationell festival där det finns lite prispengar att hämta, men deadlinen har passerat. Dom har 100 platser och man anger vilken utrustning man tar med sig så jag antar och hoppas att dom har försökt matcha litegrann så det går att bygga team. Det är även skådisar så det är inte bara tekniker. 0 Citera
jolt_jokern Postad 29 juni 2010 Postad 29 juni 2010 låter som rolig skoj :D vad kostar det och vad är åldersgränsen/medelåldern? blev lite sugen på att vara med nästa år kanske :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.