Spettochslägga Posted June 28, 2010 Posted June 28, 2010 Det måste vara en av de mest snygga och seriösaste DIY tutorials någonsin.. Tråden kanske ger intryck av att hamnat fel men den har hamnat rätt, för min fråga är: Hur gör man dessa effekter, som tex snabbspolning/slowmotion i Aftereffects/premiere? (han körde med Edius) I bland känns det som hackar, men på ett snyggt sätt. Kör han med något speciellt filtereffekt på eller är det bara vitbalans? För övrigt så vill jag absolut prova bygga om min Canon 18-55mm efter denna video!!! 0 Quote
jolt_jokern Posted June 28, 2010 Posted June 28, 2010 Hur gör man dessa effekter, som tex snabbspolning/slowmotion i Aftereffects/premiere? (han körde med Edius) I bland känns det som hackar, men på ett snyggt sätt. du kan använda dig av time remapping. då är det bara att sätta ut keyframes och flytta runt för att speeda upp och sakta ner. annars kan man göra ett klipp i videon och ändra hastigheten på klippet. Kör han med något speciellt filtereffekt på eller är det bara vitbalans? jag tycker det ser ut som han bara har lagt på mer kontrast och möjligtvis lagt på en liten vinjett men det kan vara mer än så. 0 Quote
Pehrbau Posted June 28, 2010 Posted June 28, 2010 Jag har en 10D och skulle aldrig i livet våga mig på en sådan operation! Själva videon skäms ju inte heller för sig! 0 Quote
Recommended Posts