Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan! Jag är på jakt efter en mikrofon att ha till min Hv20 när jag åker och filmar paintball i sommar. Har kollat på NTG-2 och Videomic Stereo.

Runt 2000 är vad jag är beredd att lägga. Borde man spela in i mono eller stereo?

Mono kan man väl mixa upp till låtsats-stereo i efterhand?

Mvh Stefan

Postad
Har du inte tänkt sitta så mycket och ljudlägga i efterhand så rekomenderar jag att spela in i stereo direkt, du kan inte "mixa upp" en kanal mono till stereo nej.

Här snackar vi lite mer om stereo vs mono.

http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=27999

Läste den tråden tidigare :)

Det jag undrade mer specifikt var vad som blir bäst för paintball. Dum fråga, men någon kanske har några erfarenheter från det här hehe. Efterarbete är inga problem, det är jag mer än väl bekant med..Så det står väl egentligen mellan en NTG-2 och en Röde Videomic Stereo.

Postad

Om du tänkt köra med miken på kameran och inte har några planer på att någon gång kunna använda den med andra prylar och på bom så hade jag kört med videomiken. Annars NTG2.

Det finns inga speciella mikar som funkar bättre på just paintball. Utan man får utgå lite från vad det är för typ av ljud man vill ta upp och var miken kommer vara någonstans.

Postad
Om du tänkt köra med miken på kameran och inte har några planer på att någon gång kunna använda den med andra prylar och på bom så hade jag kört med videomiken. Annars NTG2.

Det finns inga speciella mikar som funkar bättre på just paintball. Utan man får utgå lite från vad det är för typ av ljud man vill ta upp och var miken kommer vara någonstans.

Nej någon mick specifikt tillverkad för paintball tror jag inte finns :p

Jo jag har väl tänkt att kunna använda den vid andra tillfällen också, monterad på kameran (inte bom).

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...