Main_W Postad 28 maj 2010 Postad 28 maj 2010 Hej Försöker automatisera threashold på min L1 limiter i mitt Nuendo 4.3 men lyckas inte med det. Är det någon som brukar jobba i Nuendo som vet om det är möjligt. Har gjort det i Pro Tools flera gånger och det mesta går ju att automatisera i Nuendo. Hälsningar // Abbe 0 Citera
Luzer Postad 29 maj 2010 Postad 29 maj 2010 Det borde ju gå? Jag jobbar heller inte i nuendo men är det inte samma princip som i PT, att du först måste välja vilka parametrar i pluggen du vill automatisera och när det är gjort så dyker de upp på spåret? Kan du automatisera andra parametrar än tröskelvärdet eller är det bara det som inte går? Isåfall lutar det ju åt att man inte kan :( 0 Citera
Main_W Postad 30 maj 2010 Författare Postad 30 maj 2010 Det verkar faktiskt som alla min waves-pluggar har samma fenomen. Det står bara "unknown parameter" när jag väljer parameter i listan för automation. Väljera man en av dem och ritar in en kurva händer ändå inget. Medan VST-pluggarna går utmärkt att automatisera. Det enda som går att automatisera är "bypass knappen". // 0 Citera
Luzer Postad 30 maj 2010 Postad 30 maj 2010 Det verkar faktiskt som alla min waves-pluggar har samma fenomen. Det står bara "unknown parameter" när jag väljer parameter i listan för automation. Väljera man en av dem och ritar in en kurva händer ändå inget. Medan VST-pluggarna går utmärkt att automatisera. Det enda som går att automatisera är "bypass knappen". // Bypassen ligger väl inte i själva pluggen så det är inte så konstigt. Trodde bara nuendo stödde VST, men du kör RTAS nu eller AS? Kan du installera om pluggen igen fast köra VST? 0 Citera
Main_W Postad 4 juni 2010 Författare Postad 4 juni 2010 Nja jag kan inte köra pluggar med RTAS eller AS i Nuendo utan endast VST och något som kallas för Direct X. Vad detta DX är vet jag inte riktigt men mina waves pluggar är i detta format. Är ute på inspelning men ska prova att installera om alla waves pluggar och se om det hjälper. För jag är säker att det ska gå. Då det går att automatisera parametrarna i andra program som t.ex. Pro Tools går det i Nuendo också. Jag återkommer // MW 0 Citera
Christian van Caine Postad 4 juni 2010 Postad 4 juni 2010 Huh? Stöder ditt Nuendo 4 DirectX-plugins?? Själv verkar det inte som min nånsin hittat sånna sen jag uppgraderade från 3:an, manualen säger åsså samma sak... Anyway, du kör just nu med just DirectX-plugins (tydligen), & sånna stöder inte automation. För att automatisera nåt så måste det vara i VST. 0 Citera
Main_W Postad 5 juni 2010 Författare Postad 5 juni 2010 Ok, då kanske vi har spårat felet där. Min Waves pluggar går att hitta under en kategori kallat DX i rullmenyerna för inserts effekter. Antog att det är/var DirectX. Har stödet för dessa pluggar funnits i tidigare Nuendo variationer men tagits bort i och med 4:an. Betyder detta att det inte går att automatisera treashold på L1 på min waves pluggin överhuvudtaget i mitt Nuendo 4 ?! Det skulle ju vara lite smått tagiskt. Anyway, berätta mera :) Ha det fint // MW 0 Citera
Christian van Caine Postad 5 juni 2010 Postad 5 juni 2010 Vad jag vet så ska (skulle) det inte gå att använda DX-pluggar i 4:an, så jag blev lite lätt förvånad över frågan från första början, själv har jag inte sett att sånna plugins dykt upp i min 4:a :-) Problemet är att DX-plugins inte stöder automation alls, vad du däremot kan göra, om ditt packe plugins ser ut som jag är van vid, så ska det finns en mapp med VST-plugins åsså, TROR den ska heta "Waves" kort & gott. DOM går att automatisera helt! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.