Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Jag har en kamera som filmar fullHD 1920x1080 i avchd format och nu behöver jag lite hjälp med att hitta en ny dator som klarar av att redigera film klippen.

Det programmet som jag har på min dator nu som jag testat med är pinnacle studio 14 hd och kan ju säga att det är lite segt och hackigt..

Har kollat in den här datorn: http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/stationara-datorpaket/datorpaket-22-tumhp-pavilions5340viseo220dx/127553.4020/

Men innan man lägger ut massa tusenlappar på nått så vill jag vara säker på att det kommer fungerar som det ska

Tips uppskattas!

Postad

Hej. Den datorn kanske funkar och jag har inte någon stenkoll just nu exakt vad som rekommenderas för dylikt, dock har jag några minimikrav på en ny redigeringsdator i dag, vilka den där datorn ej uppfyller.

Viktigast som jag ser det är att datorn har.

1. Processor av typen i5 på säg minst 3.2 GHz (två kärnor) eller en Intel i7 oberoende av GHz. i7 är starkt att rekommendera framför alla i5.

2. Ram på minst 4 GB, dock är 6 GB att rekommendera.

3. Windows Vista eller Windows 7 i 64-bit version.

4. Grafikkort med minst 512 mb minne.

Därtill så vore det inte helt fel med följande

A. En SSD hårddisk (gärna Intel) som systemdisk.

B. Grafikkort: Nvidia GTX 285

Skärm tycks det ju som om du redan har, därtill så är den där skärmen rätt dålig för t.ex. färgkorrigering så jag personligen skulle endast leta efter själva datorn/lådan.

Det är iaf vad jag skulle rekommendera att du letar efter. Lycka till m.v.h. /Pontus w

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...