Gå till innehåll

3d animerad snurrande stjärna


Mekan

Recommended Posts

Har en liten fråga. Sitter och håller på med en slags reklam film där det ska vara en stjärna som snurrar runt och när den vänder sida ska det komma upp lite info och bilder. Hur gör jag detta bäst? vill inte ha den platt lixom utan när det snurrar ska den vara lite tjock om man säger så.

Senare ska den sluta snurra och då ska den lixom stämplas in i riktiga loggan som består av en stjärna, tror jag har koll på hur jag ska göra det men är det nån som har några ideér eller tips lyssnar jag tacksamt.

 

Kanske ska säga att jag jobbar med Photoshop och After Effects för tillfället, men vet nån nåt lättare prog för detta ändåmål? Inte jag som gjort original loggan men fick den i psd, men det kanske går att importera till annat prog?

Länk till kommentar
Share on other sites

Då är det väl rekommenderat att göra det i just 3d som du nämner i namnet.

Typ ta in din stjärna som bakgrund i ett 3d-program, rita ut linjer runt den och sen extrudera ut så att du får till lite djup i den. När det är gjort kan du rotera, lägga till text och dylikt. Problemet är ju då om du inte har ett 3d-program.

Finns säkert nåt gratis program som fixar biffen.

 

Sen en snygg effekt i AE för att sätta samman 3dn och resten har du kanske koll på.

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med Lasse_laser att enbart en snurrande 3D stjärna nog inte riktigt håller. Det behövs något mer, t ex lite snygga och passande effekter i AE.

 

Vilka effekter du bör välja beror nog helt på hur du har tänkt dig att produktionen ska se ut. Jag är väldigt svag för att leka med partiklar och partikeleffekter, lite påminnande broadcast grafik.

Sen är det ju också frågan hur mycket du kan innan om composite program och hur mycket tid du är villig att lägga.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...