HRO Postad 8 maj 2010 Postad 8 maj 2010 Hej håller på att testa med Pinnacle studio 12. När jag lägger upp bilder för att skapa trevligt bildspel så blir det väldigt suddiga bilder?? Bilderna är superskarpa i original. Någon som vet vad som e fel. /hoppas på svar 0 Citera
Hummel Postad 9 maj 2010 Postad 9 maj 2010 Ofta beror det på att du ändrar upplösning på bilderna. Vad är ursprungsformat? Till vilket format konverterar du? Kanske är slutresultatet DV, vilket då blir dåligt för stillbilder... 0 Citera
HRO Postad 9 maj 2010 Författare Postad 9 maj 2010 Ofta beror det på att du ändrar upplösning på bilderna. Vad är ursprungsformat? Till vilket format konverterar du? Kanske är slutresultatet DV, vilket då blir dåligt för stillbilder... Mina bilder är i jpeg ( om det är det du menar? Igentligen så ändar jag inget format utan det är dåligt direkt när man skall titta på det man gör medans man håller på med arbetet. Har dock sett att det finns lite olika inställningar under projektinställning, har här provat lite olika men det blir lika kass. Det där DV såg jag någonstans men kan inte svara just nu var det var? Är det dåligt det. Vad skall jag välja? Men helt klart måste det bara vara någon inställning. För visst bör väll det vara lika skarpt som bilden är (om man skall bli nöjd.) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.