Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan!

Här kommer en lite udda tråd, he he. Som de flesta vet så var Harlem i Manhattan ett väldigt farligt område att vistas i på kvällen. Gatorna var fulla av langare och folk blev rånade/skjutna. Jag skall snart börja skriva ett manus som handlar om två ungdomars liv i Harlem som kommer utspela sig tidigt nittiotal. Den ena ungdomen har tappat tron till livet och lever endast för sin familj och sin tjej. Den andra ungdomen är en hänsynslös tyrann som bara har en tanke i huvudet... att ha total kontroll över sitt område. De är bästa vänner men ack så olika. Filmen är baserad på en sann historia och det är inte filmen Paid In Full som jag pratar om även om den kan ha liknande handling och som också utspelar sig i Harlem.

I alla fall... USAs förra president Bill Clinton varnade faktiskt folk att hålla sig borta från Harlem när solen gått ner. Att göra denna film är min stora dröm så jag hade tänkt inleda filmen med Bill Clintons tal angående Harlem. Problemet är att jag inte kan hitta någon video om hans tal. Jag vet ju inte exakt vad han sa under sitt tal så jag kan inte skriva ner det i manuset förrän jag får reda på det. Om ni kan hitta en video åt mig eller kanske en artikel om detta så hade det varit super.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...