Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Har hjälpt en polare att klippa ihop en video som jag fick av henne.

Det var ett klipppå 15min som låg på en DVD, så jag använde något program för att rippa den och fick ut en MPEG från vob-filen. Sedan har jag infogat den i Premiere och lagt på lite musik samt klippt ner den till 3min.

Nu ska jag exportera filmen och vill då ha samma kvalité som ursprungsmpegen. Problemet är bara att hur jag än gör så blir det dålig kvalité.

Först provade jag Export -> Movie. Provade Miscorsoft Uncompressed AVI, DV AVI och AVI.. I alla tre fallen så laggar filmen plus att det blir "streck" i den.

Sedan körde jag Export -> Encode och försökte spara som MPEG2, men vad jag än väljer så blir filmen blurry och kvalitén blir avsevärt mycket sämre.

Fattar inte vad jag kan göra fel.

Filmen är från någon slags kamera från början och MPEGen som jag "extractade" från DVDn och som är i perfekt kvalité har följande "details":

720x576

8000kbps datarate

9536kbps bitrate

25fps

Hur ska jag göra?

Postad

Samma kvalitet får du aldrig (Premiere Pro kan inte göra Smart GOP-render), men det ska bli hyfsat i alla fall.

Vad har du för projekt-preset när du klippt? (Har du kört DV står Premiere Pro som Lower Field first och då måste din MPEG fil också ha det - annars blir det streck).

Du får testa i ett projekt med annan field order eller tom i progressive läge (du kan få göra en egen preset för detta).

Plus att du måste ha koll på field ordern när du exporterar också.

Tyvärr många ställen det kan bli fel på.

//Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...