Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Någon som har tips på stativ för ungefär samma pris (runt 1000kr) ?

Inte kanske en direkt rekommendation mot ett speciellt stativ men det viktigaste är att du kan får bra spridning på benen, det är det som i slutändan är viktigt när du använder en stativmonterad dolly för annars funkar det inte och stativet tippar.

Tänk på att ett rejält stativ alltid är en bra investering, man byter oftare kameror än stativ.

Postad

Tack för tipset.

Vad jag läst så verkar manfrotto vara ett av de bästa märken man kan hitta.

Ny fråga, vad är skillnaden på ett video huvud och ett tre vägs huvud?

Efter lite letande verkar det som 3 vägs huvuden är gjorda för foto och inte filming?

Finns det något negativt med att använda ett sådant huvud för filmande eller är det mer bara vad man själv föredrar?

Postad
Tack för tipset.

Vad jag läst så verkar manfrotto vara ett av de bästa märken man kan hitta.

Ny fråga, vad är skillnaden på ett video huvud och ett tre vägs huvud?

Efter lite letande verkar det som 3 vägs huvuden är gjorda för foto och inte filming?

Finns det något negativt med att använda ett sådant huvud för filmande eller är det mer bara vad man själv föredrar?

Njo, köp inte ett fotohuvud för att filma, det är en dålig ide.

Du betalar för mjukhet i panoreringar mm

Manfrotto gör riktigt bra stativ och de har vettiga kit där både stativ och huvud ingår.

Postad

Hittade ett annat med samma ben som på det med fotohuvudet. Men här är ett video huvud, 128rc med istället. Vad jag kan hitta så verkar det inte finnas något speciellt folk klagar på utan är överhuvudtaget nöjda med detta kittet.

Strax under 2000kr så lite mer än jag tänkt från början men man betalar väll för kvalitet.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...