bonne Postad 3 april 2010 Postad 3 april 2010 Vet inte om detta är rätt forum.. I alla fall, Bilora Pro Combi 2 någon som har testat det och/eller vet om det är ett bra stativ för pengarna? Ska användas till 550D. Här även en 60cm slider som ska kunna monteras och förhoppningsvis hålla när kameran är längst ut på sidorna. Här är en länk: http://www.japanphoto.se/product/stativ/stativ-kit/bilora-pro-combi-ii-med-kulled-och-vaska/ 0 Citera
bonne Postad 7 april 2010 Författare Postad 7 april 2010 Någon som har tips på stativ för ungefär samma pris (runt 1000kr) ? 0 Citera
ChrisSFP Postad 8 april 2010 Postad 8 april 2010 Någon som har tips på stativ för ungefär samma pris (runt 1000kr) ? Inte kanske en direkt rekommendation mot ett speciellt stativ men det viktigaste är att du kan får bra spridning på benen, det är det som i slutändan är viktigt när du använder en stativmonterad dolly för annars funkar det inte och stativet tippar. Tänk på att ett rejält stativ alltid är en bra investering, man byter oftare kameror än stativ. 0 Citera
bonne Postad 9 april 2010 Författare Postad 9 april 2010 Tack för tipset. Vad jag läst så verkar manfrotto vara ett av de bästa märken man kan hitta. Ny fråga, vad är skillnaden på ett video huvud och ett tre vägs huvud? Efter lite letande verkar det som 3 vägs huvuden är gjorda för foto och inte filming? Finns det något negativt med att använda ett sådant huvud för filmande eller är det mer bara vad man själv föredrar? 0 Citera
ChrisSFP Postad 11 april 2010 Postad 11 april 2010 Tack för tipset. Vad jag läst så verkar manfrotto vara ett av de bästa märken man kan hitta. Ny fråga, vad är skillnaden på ett video huvud och ett tre vägs huvud? Efter lite letande verkar det som 3 vägs huvuden är gjorda för foto och inte filming? Finns det något negativt med att använda ett sådant huvud för filmande eller är det mer bara vad man själv föredrar? Njo, köp inte ett fotohuvud för att filma, det är en dålig ide. Du betalar för mjukhet i panoreringar mm Manfrotto gör riktigt bra stativ och de har vettiga kit där både stativ och huvud ingår. 0 Citera
bonne Postad 12 april 2010 Författare Postad 12 april 2010 Hittade ett annat med samma ben som på det med fotohuvudet. Men här är ett video huvud, 128rc med istället. Vad jag kan hitta så verkar det inte finnas något speciellt folk klagar på utan är överhuvudtaget nöjda med detta kittet. Strax under 2000kr så lite mer än jag tänkt från början men man betalar väll för kvalitet. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.