Gå till innehåll

DVD i Nero/ Premiere Elements?


Tippler

Recommended Posts

Håller på med en film som jag har plockat in ifrån en analog videokamera (composite), använder Studio 9.0 för att få in filmen i datorn, har lagt den i avi format och då blev den ca: 18GB stor fil på 93min. När jag nu skall få över den till DVD så har jag testat Pinnacle Studio 9.0 men den ballar ur, använder jag Premiere Elements för att köra över den till en DVD så hackar filmen i DVD spelaren vid TV:n.

 

Min fråga:

 

Är filmen för stor? Bör jag korta ner den i typ 10min avsnitt? eller finns det något bättre program? Är datorn för slö för stora filmer (funkar bra med mindre filmer), det är en Dual PIII 1000Mhz, 512 mb Minne, GeForce grafikkort (kommer ej ihåg vad men det är okey). Bör jag köra över min redigeringsutrustning på en annan dator, med t ex: P4 3.0Ghz.

 

Vad gör jag för fel eller vad är fel, jag har redigerar 1 timmers filmer och det funkar okey.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...