bonne Postad 1 april 2010 Postad 1 april 2010 Som de flesta vet är h264 från canons dslr's inget vidare att redigera. Jag har läst en del och laddat ner mpegstream clip (likannde neoscene fast gratis) och eftersom jag ej har mac har jag laddat ner och expoterat som DNxHD. Det fungerar som det ska och jag har inga problem att redigera. Min fråga är bara om det finns något bättre format än DnxHD? 0 Citera
Kimster Postad 1 april 2010 Postad 1 april 2010 Beror lite på vilket redigeringsprogram man använder men funkar DNxHD för dig så är det ett bra redigeringsformat och det finns ingen anledning att ta något annat. 0 Citera
bonne Postad 1 april 2010 Författare Postad 1 april 2010 Använder premiere. Som sagt fungerar som det ska, bara undrade om de finns något som fungerar lika bra (eller bättre) med mindre filstrolek för dem blir ganska stora. Detta var mest som en dubbelkoll så jag inte sitter och jobbar med nånting som egenetligen kunde gå mycket snabbare 0 Citera
Kimster Postad 1 april 2010 Postad 1 april 2010 Det blir stora filer ja, men så är det att jobba med video. Vill du ha mindre filer måste de komprimeras mer och då blir det i regel jobbigare för processorn att jobba. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.