TheSonOfMan Postad 26 mars 2010 Postad 26 mars 2010 Jag är just nu uppe i slutskedet av att avsluta mitt projektarbete och behöver hjälp för att kunna få slutresultatet så bra som möjligt... Det första problemet är att de saker jag rippat från DVD i MOV-format laggar i Premiere Pros Previewruta, och jag kan inte se vart jag är i klippet när jag scrollar, utan previewrutan fastnar bara på en bild och man hör bara ljudet, efter exportering fungerar det galant, hur ska jag lösa detta? Sen hade jag innan också problem med att de klipp jag mixtrat med i After Effects tappade kvalitet efter exportering i Premiere Pro, ett problem som jag nu kommit över, dock så förlorar klippen fortfarande lite färg och blir blekare, ta en titt här: http://i42.tinypic.com/1yuwp0.png Slutfilmen kommer hamna någonstans på 12 gb, och jag behöver kunna få in den på en dvd, hur ska jag fixa detta med bästa kvalitet? Tack på förhand! 0 Citera
Max_H Postad 27 mars 2010 Postad 27 mars 2010 MOV är en container och i den kan det ligga lite vad som helst. MPEG1/2, h.264, Motion JPEG, etc. Vilket har du rippat till? Du har troligen stött på ett väldigt jobbigt problem med gammavärden. Apple har i alla tider (fram tills Mac OSX 10.6) haft ett annat gammavärde än Windows. Det är svårlöst och lösningarna kan variera mellan olika codecs och versioner av Quicktime... En del kör den enklaste varianten och bara filtrerar det klipp som ser kass ut. //Max //Max 0 Citera
TheSonOfMan Postad 28 mars 2010 Författare Postad 28 mars 2010 Tack för svaret! Jag vet inte riktigt vad jag har rippat till, men i rippningsprogrammet, WinX DVD Ripper Platinum, ser det ur såhär (http://i39.tinypic.com/169q42q.png) Angående gammavärden, vad betyder att jag filtrerar klippet (hur gör jag)? Försvinner problemet då? Har du någon koll på hur jag ska kunna få in min 12 gb film på en DVD-skiva med bästa kvalitet? // Viktor 0 Citera
Max_H Postad 29 mars 2010 Postad 29 mars 2010 Du har kört till en Quicktime MP4-fil, rimligen med h.264 codec, vilket är ett känt problem med just blaskigheten. Du kan justera med ex levelsfiltret. Hur lång är filmen? //Max 0 Citera
TheSonOfMan Postad 1 april 2010 Författare Postad 1 april 2010 Ok! Filmen kommer ligga på runt timmen och väga ca 12-15 gb... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.