Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag har ibland problem med att spela upp mina mts-filer på datorn.

Jag misstänker att det handlar om att min dator börjar bli gammal och att den inte räcker till.

Lite info ;

Datorn är en laptop, modell Acer Extensa 7620G.

Intel Core 2 Duo T7500 (2,2 GHz, 800 MHz, 4 MB L2 cache)

Ram : 3GB DDR2

Grafikkort : ATI HD 2400 XT

Kameran jag använder för att spela in material på är en ;

Panasonic HDC-SD10

Full-HD 1920*1080, AVCHD.

Till mitt problem.

Jag har ibland problem med att spela upp mina filer, både i VLC 1.0.5,

Adobe CS4 Premiere Pro, After Effects m fl.

Jag misstänker att det helt enkelt är min dator som är mindre bra för ändamålet.

Har planer på att införskaffa mig en Mac inom kort men ville bara höra vad ni andra mer erfarna säger om kombinationen "full-HD" och min dator i dagsläget.

Tacksam för era åsikter kring det hela.

Postad

Fixar inte ens VLC så är det med stor sannolikhet burken som är för slö (CS4 vill helst ha QuadCore och 4GB ram för AVCHD)...

Framtida versioner av PPro kan dra nytta av vissa Nvidia-baserade grafikkort (gäller stationära datorer) för en markant förbättring (både Mac/PC - dock ej iMac). (Kommer att gälla GeForce 285 & Quadro 3800/4800/5800)

FCP transkodar all AVCHD till annan codec för att komma runt problemet. (Det kan du göra nu också, i PPro genom att transkoda till ex DVC Pro HD.)

//Max

Postad

Prova WMP Classic, med CoreAVC. Fungerade mycket bättre för mig. Ljudet var lite efter men bilden gick helt klart att se.

Men efter uppgradering till Windows7 behöver jag inga hjälpmedel alls, spelar upp direkt i WMP utan några som helst problem. Flyter på riktigt bra.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...