Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det här är säkert en baggis, har under lång tid gjort småfilmer i pp cs3 och nu sc4. Det är förinställt dv widescreen pal. Som intro har jag en 30 sekunders snutt i en AE-fil som jag har Tagit in med hjälp av dynamic link, har alltid funkat fint i pp och i encore.

Nu har dock något hänt, när jag jobbar i pp så visar sig inte videon från AE-linken vid uppspelning i timelinen och det är bara mörkt när man stannar över AE-linken. Dessutom så kommer det inte med i renderingen, den renderade mpg-filen är mörk på stället.

I encore brukar man ju se en lite prewiew av den frame som för tillfället renderas men där är det tomt nu...

Jag gör som jag alltid brukar och gör mig veterligen inget nytt.. Det enda jag kan komma på är att jag uppdaterade hela master collection för två dagar sen.

Har startat om datorn och provat att ta in AE-projektet igen med dynamic link utan förändring.

Postad

Att PP inte klarar av linkningen till AE-kompositionen, skulle det kunna bero på att både AE och PP-projekten ligger i en extern hårddisk ?

Nu har jag öppnat projekt i CS 3 och där funkar dynamic link utmärkt.... Vad kan det vara ?

Postad

Jag fuskade lite genom att rendera ut AE kompositionen till mpg-film och lade på timelinen i PP men det som var genomskinligt är inte det nu och jag hittar ingen "transparent" inställning i AE varken i Composition-settings eller inställningarna i "render queue"

Någon erfaren som vet ?

Postad

Jag får inte vara så snabb med min fråga.. Genomskinligheten löste jag genom att i AE render queue gå in i output module/Channels och välja RGB+Alpha istället för RGB.

Dock så kvarstår mitt problem med dynamic link....

Postad

Ja det funkar bra nu... Antar att det är någon inställning någonstans som man får se upp med, men för mig att hitta den är som att leta efter en nål i en höstack :-)

Dock så saknar jag i render queue den lilla bildrutan som visar den frame som för tillfället renderas, har du någon aning ?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...