gregorvega Posted December 8, 2004 Posted December 8, 2004 Yo yo whazzup Jag är sugen på att göra lite psykedelisk stopmotion-animation..om det är så det kallas när man tar en bild, flyttar på lite saker, tar en bild till osv tills man har fått ihop hela sin film. Klassisk lergubbeanimation alltså! Problemet är att jag inte har någon kamera som klarar av detta. Jag har dock en digital stillbildskamera som jag i mitt stilla sinne undrar om den inte går att använda till animationen. Säg att man tar bild för bild med en stillbildskamera med upplösning på 640x480. Då borde man kunna animera skiten i datorn med en fps på 12-18 bilder/sekund...eller vad som nu passar bäst. Som ni märker är jag inte så hemma på tekniken, men jag har lite orginella idéer till scenografi och handling. Vad jag behöver er hjälp med är väl egentligen eventuell programvara eller tillvägagångsätt. Tack på förhand 0 Quote
Oliver Sundström Posted December 8, 2004 Posted December 8, 2004 Jag har gjort liknande men med legogubbar fast jag har legostudio setet fick det i julklapp för 2 år sen. men ta in det i det kassa programet Movie Maker och lägg dem direkt eftervarandra det funkar utmärkt helt gratis program movie maker 2 då altså för bästa resultat men se till att ha minst 24 bilder per sekund om det ska bli en grymmare fyllm helst ännu mer 0 Quote
gregorvega Posted December 8, 2004 Author Posted December 8, 2004 Jag fixade det!...Movie Maker accepterade inte att jag gjorde bildsekvenserna korta nog att vara en frame, men premiere hade inga problem med det... Tack ändå! 0 Quote
Recommended Posts