Bock-as Posted December 7, 2004 Posted December 7, 2004 Hej! Jag gör fö tillfället min första DVD och tänkte lägga till ett kommentatorspår. Jag arbetar med Adobe Encore och undrar hur man kan göra i det för att lägga till just ett kommentatorspår. Om någon kan hjälpa vore jag väldigt tacksam. 0 Quote
wiberg Posted December 8, 2004 Posted December 8, 2004 tror det bara e o högerklicka under existerande audio spår och välja adda ett nytt. eller under timelinemenyn add audio track. hoppas det ska funka. 0 Quote
Bock-as Posted December 8, 2004 Author Posted December 8, 2004 Men om man då lägger in nytt spår, hur gör man då för att det spåret ska spelas när man tittar på filmen om man trycker på Director's Commentary-knappen i menyn? 0 Quote
wiberg Posted December 8, 2004 Posted December 8, 2004 när du väl lagt in dina spår. så väljer du den länken som ska länka till filmen och klickar "specify other" under "link". och där sen väljer du vilken film och vilket ljud du ska ha. under audio så står det "no change" men där väljer du audio 1,2,3,4,5... hoppas du fatta vad jag mena =) kör hårt!!!! 0 Quote
Bock-as Posted December 9, 2004 Author Posted December 9, 2004 Man tackar så mycket för hjälpen. 0 Quote
Recommended Posts