Plussikanten Postad 16 februari 2010 Postad 16 februari 2010 Jag ska redigera en musikvideo i premiere cs3 men när jag drar in filmen direkt så låter ljudet som det ska men bilden hänger inte riktigt med. Vad jag förstått så måste jag konvertera om filmformatet till något mer lätthanterligt och har läst om Prores eller Xdcam. Hur gör jag för att konvertera om filmen till ett sådant format, och vilket är bäst att använda? Finns det någon annan och bättre lösning på detta. Filmen är filmat med canon 5d MarkII och filformatet är H.264 Tacksam för tips! Mvh Fredrik 0 Citera
Rogge Postad 16 februari 2010 Postad 16 februari 2010 Filmen är filmat med canon 5d MarkII och filformatet är H.264 CineForm - NeoScene Dom har en Trial som är fullt fungerande i fjorton dagar. Du kan konvertera flera filer på en gång och det går snabbt och väldigt enkelt och fungerar kanon att redigera med i CS3. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.