peterfilm.se Postad 12 februari 2010 Postad 12 februari 2010 Tjena, Testar FCP för skoj skull idag. Något som PPro har enkelt, vilket jag inte hittar i FCP är: File interpret!: Alltså om jag har filmat ett klipp i 720P50 (50 progressiva bilder i sekunden), och importerar det i ett Ppro (720P25) projekt, så kan jag enkelt högerklicka på klippet och välja att PPro skall tolka klippet som ett 25P-klipp. På så vis blir klippet automatiskt 50% perfekt slowmotion på tidslinan. Detta hittar jag inte i FCP. Alltå jag startar ett nytt 720p25 Proress 442 projekt/sequence. Sedan importerar jag ett klipp som är 720P50. När jag drar ner det på tidslinan, så är det fortfarande i real-time uppspelning (dvs fcp har tagit bort vartannan frame). Om jag väljer "change speed" (testat med både blend on/off) så hämtar fcp inte tillbaka de missade framesen, utan låter varje frame ligga kvar i två bilder = Skit. Enkel fråga: Hur kan jag säga till FCP att tolka ett 50P klipp som ett 25P istället, på ett så liknande PPro som möjligt? Thanks 0 Citera
Max_H Postad 12 februari 2010 Postad 12 februari 2010 http://exposureroom.com/members/philipbloom/223ba8e8743e4319a4e34cdb44daa84d/ Nånting säger mig att "Interpret Footage" är enklare... ;) //Max 0 Citera
peterfilm.se Postad 12 februari 2010 Författare Postad 12 februari 2010 Är detta möjligt? Första ronden: PPro - FCP = 1-0. (Helt otroligt) 0 Citera
Hummel Postad 13 februari 2010 Postad 13 februari 2010 Är detta möjligt? Första ronden: PPro - FCP = 1-0. (Helt otroligt) Tycker som Max_H och vill nog vända på din resultattavla. 0 Citera
Max_H Postad 13 februari 2010 Postad 13 februari 2010 Tycker som Max_H och vill nog vända på din resultattavla. Så du tycker det är enklare att behöva gå in i ett annat program för att ändra bildrutefrekvensen än att i redigeringsprogrammet öppna en dialogruta i 5sek? ;) //Max 0 Citera
Hummel Postad 13 februari 2010 Postad 13 februari 2010 Så du tycker det är enklare att behöva gå in i ett annat program för att ändra bildrutefrekvensen än att i redigeringsprogrammet öppna en dialogruta i 5sek? ;) //Max Blandade ihop uttrycken i alla hast. Cinema Tools är CMD-Tab bort för mig. Så jag ser nog inte det dom något större problem. Men visst det blir några tangenttryckningar mer FCS workflow jämfört med Premiere! 0 Citera
peterfilm.se Postad 13 februari 2010 Författare Postad 13 februari 2010 Sitter inte vid redigeringsdatorn nu, men har för mig att Premiere definierar det så här i dialogrutan "Assume this framerate:". Helt klockrent. Ett klockrent männskligt uttryck ;) Anyway, bägge tillvägagångssätten funkar, bara att ett är enklare. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.