Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena,

Testar FCP för skoj skull idag. Något som PPro har enkelt, vilket jag inte hittar i FCP är:

File interpret!:

Alltså om jag har filmat ett klipp i 720P50 (50 progressiva bilder i sekunden), och importerar det i ett Ppro (720P25) projekt, så kan jag enkelt högerklicka på klippet och välja att PPro skall tolka klippet som ett 25P-klipp. På så vis blir klippet automatiskt 50% perfekt slowmotion på tidslinan.

Detta hittar jag inte i FCP.

Alltå jag startar ett nytt 720p25 Proress 442 projekt/sequence. Sedan importerar jag ett klipp som är 720P50. När jag drar ner det på tidslinan, så är det fortfarande i real-time uppspelning (dvs fcp har tagit bort vartannan frame). Om jag väljer "change speed" (testat med både blend on/off) så hämtar fcp inte tillbaka de missade framesen, utan låter varje frame ligga kvar i två bilder = Skit.

Enkel fråga: Hur kan jag säga till FCP att tolka ett 50P klipp som ett 25P istället, på ett så liknande PPro som möjligt?

Thanks

Postad
Tycker som Max_H och vill nog vända på din resultattavla.

Så du tycker det är enklare att behöva gå in i ett annat program för att ändra bildrutefrekvensen än att i redigeringsprogrammet öppna en dialogruta i 5sek? ;)

//Max

Postad
Så du tycker det är enklare att behöva gå in i ett annat program för att ändra bildrutefrekvensen än att i redigeringsprogrammet öppna en dialogruta i 5sek? ;)

//Max

Blandade ihop uttrycken i alla hast.

Cinema Tools är CMD-Tab bort för mig. Så jag ser nog inte det dom något större problem. Men visst det blir några tangenttryckningar mer FCS workflow jämfört med Premiere!

Postad

Sitter inte vid redigeringsdatorn nu, men har för mig att Premiere definierar det så här i dialogrutan "Assume this framerate:". Helt klockrent. Ett klockrent männskligt uttryck ;)

Anyway, bägge tillvägagångssätten funkar, bara att ett är enklare.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...