Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja.

En dykare på besök.

Nyligen köpt en GoPro HD äventyrskamera som sparar direkt på minneskortet i .mp4 format dvs. komprimerat.

Vad skall jag använda för program för redigering?

Det jag vill kunna göra är att snabbt klippa till filmen lägga till lite musik o en snygg many lite enkelt.

Förslag?

// Petter

Postad
Tja.

En dykare på besök.

Nyligen köpt en GoPro HD äventyrskamera som sparar direkt på minneskortet i .mp4 format dvs. komprimerat.

Vad skall jag använda för program för redigering?

Det jag vill kunna göra är att snabbt klippa till filmen lägga till lite musik o en snygg many lite enkelt.

Förslag?

// Petter

Beror lite på din budget. Men jag skulle satsa på Final Cut Express.

Postad
Beror lite på din budget. Men jag skulle satsa på Final Cut Express.

Eh, det beror på väl om man har mac eller pc. Nu köpte iofs jag en macbook efter att jag vann final cut i en tävling, men men ;) På låg budget om man har en mac så kan man väl gott börja med imovie, på pc så kan man konvertera mp4 till wmv och klippa i movie maker, men du vill väl säkert byta upp dig till något bättre...

• 2 veckor senare...
Postad

Okej, hur är pinnacle studio? Är programmen ni nämnde kompatibla med det jag skrev eller? Samt vet ni något program som kan fixa en film med dålig skärpa till en bild med bättre skärpa? Rent matematiskt borde det vara möjligt att avgöra vad som skulle kunna bli en skarp övergång mellan två färger..?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...