Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej.

Ett par frågor.

1. Undrar hur jag får inte fler typsnitt i Premiere CS3?

2. Körde tidigare Premiere 1.5 och då kunde jag köra "Export to dvd" för att bränna ut en dvd direkt....nu har jag läst massa knasigheter om att jag måste ha Encore installerat för att bränna direkt till dvd, kan ju knappast stämma?

Tacksam för svar // Ragnar

Postad

1. Titlern i PPro "tittar" i din typsnittsmapp och importerar dom som finns. Så vitt jag vet är enda metoden (att INTE få med dom i titlern) att avinstallera dom.

2. Det stämmer. Bakgrunden till detta: Från och med PPro CS3 inkluderas Encore DVD och snarare än att ha 2 olika metoder att exportera DVD och Blu-ray valde utvecklarna att ha fokus på enbart Encore. Detta var också första versionen av PPro för Mac OSX och det gav också utvecklarna mer tid då man slapp ha en bränningsfunktion 4 program (PPro PC/Mac och Encore PC & Mac).

I realiteten är det inte särskilt mycket mer jobb: Markera en timeline och välj: File > Send to Encore. PPro sekvensen öppnas utan rendering i Encore där du kan bränna (med eller utan kapitel, menyer osv).

NOTE: Send to Encore utan föregående export fungerar inte i CS3, endast CS4.

//Max

Postad

Tack Max_H.

Angående typsnittsmappen, är det en separat typsnittsmapp enbart för Premiere, eller är det Fonts-mappen i Windows? Om man som jag kör windows....

//Ragnar

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...