Gå till innehåll

sluta upp med alla lyckliga slut!


Fågelström

håller du med mig?  

12 medlemmar har röstat

  1. 1. håller du med mig?

    • abslolut inte, klart att det ska vara lyckligt slut!
      0
    • nej
    • vet inte
      0
    • jo, till viss del
    • håller absolut med


Recommended Posts

Hej!

 

såg filmen Capricciosa med Rolf Lassgård för någon vecka sen och blev så jävla besviken på slutet.

 

Jag tycker att filmen hade lyckats med att man skulle tycka synd om karraktärerna och handlingen flöt på bra och sen kommer slutet då dem trycker in allt det lyckliga i hela filmen på en minut....pappan frisknade till och kom hem till den övergivna familjen, killen blev tillsammans med sin flickvän igen och alla blev vänner med alla igen....

 

ska ett slut verkligen vara såhär! Själv anser jag att om man gör en film om t.ex. alkolism som den här filmen till viss del handlar om så ska det inte sluta så lyckligt för pappan som det gör.

 

Ett mer intressant alternativt til slut skulle vara att pappan trivs på rehabliteringshemmet och han tycker att det gör nytta och att han börjar känna sig bättre och håller daglig kontakt med barnen. Barnen får nöja sig med den kontakten och klarar sig bra hos fosterfamiljen. Och så lämnas det sista öppet för tittar han tänka själv. eller hur tycker ni att slutet skulle vara eller är ni nöjda med det?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...