Subwar Postad 19 januari 2010 Postad 19 januari 2010 Jag har provat och bränt ut några filer från Premiere Pro som jag vill lägga upp på Youtube. Tyckte det verkade smidigt att använda inställningarna som finns under H.264 för Youtube, enda ändringarna jag gjorde i inställningarna var att välja Pal och då ändras storleken automatiskt till dv storlek så jag ställde in den manuellt på 1280x720. Resultatet när jag tittade på filen i win7's nya mediaplayer var jättebra och filen blev ca 300 mb stor. Laddade sen upp det till min Youtubekanal och allt gick bra där med. Men sen när jag skall titta på klippet så är det rent horribelt, ljudet är bra men bilden är hemsk, den hackar, är en massa rutor som dyker upp och det ser ut som man målat bilderna med vattenfärg och någon slängt vatten på det så det rinner ut, aldrig sett något liknande.....någon som provat de färdiga inställningarna för Youtube i Premiere Pro Cs4 som vet om det är något man måste ändra på eller dyl?? 0 Citera
Subwar Postad 19 januari 2010 Författare Postad 19 januari 2010 Jag hade plockat ner det men lade upp ett annat nu som bara var på 104 mb så det går lite fortare, var samma problem med det klippet, nu håller den på och "bearbetas", hur lång tid det nu tar.... Det ligger ett klipp där redan som är exakt samma filmsnutt men som är uppladdad som Flash. http://www.youtube.com/subwar1 0 Citera
Max_H Postad 20 januari 2010 Postad 20 januari 2010 Hmm... vi skulle kunna kalla det för en "intressant" effekt om inte annat. Har faktiskt inte sett det innan - måste testa själv under dagen. //Max 0 Citera
Subwar Postad 20 januari 2010 Författare Postad 20 januari 2010 Jag provad att sänka bitraten till 4 och max 5 då verkar det funka rätt bra, men man tycker ju att standardinställning för Youtube borde funka på Youtube....:l 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.