Gå till innehåll

Filmstorm.se - Vad tycker ni?


Andreas C

Recommended Posts

Hej!

 

Jag lanserade min nya filmsite http://www.filmstorm.se för en vecka sedan. Det hade varit jättekul om ni kunde ta en titt och berätta lite vad ni tycker och om ni har några ideer eller feedback för att göra sidan ännu bättre.

 

Tanken bakom sidan är att publicera nyheter, trailers, videos och annat intressant om bra film, framförallt från Hollywood men även från resten av världen förutsatt att filmerna håller hög kvalitet. Vi kommer även att ha recensioner och intervjuer när sidan börjar bli lite större.

 

Filmstorm finns på Twitter med -

 

Surfa in på http://www.filmstorm.se och berätta vad ni tycker! =)

 

Jag hoppas att ni gillar sidan,

Andreas

Länk till kommentar
Share on other sites

Kul med en ny filmsajt!

 

Mitt första intryck när jag kom in på sidan är att det fattas lite färg. Någon mer färg skulle göra mig lite mer sugen att gå vidare på sajten.

 

Jag tror absolut att ni kan lyckas med den här sidan, men det är viktigt att ni hela tiden kommer med nyheter. Märker besökarna att det sällan uppdateras så slutar folk att besöka sidan. En annan sak kan vara att besöka konkurrerande sajter och fundera på vilka deras starka och svaga sidor är. Vad kan du göra bättre än dessa sajter? Varför behövs eran sajt?

 

En annan sak som kan vara väldigt bra att undersöka är vilka besökarna är. Detta gör det möjligt att anpassa innehållet mer till de som verkligen besöker sidan och dessutom så kanske ni lyckas bättre med annonseringen eftersom ni då vet vilka annonserna når ut till.

 

Jag har aldrig förstått storheten i twitter. Vilken funktion fyller den?

Länk till kommentar
Share on other sites

Kul att du gillar sidan Fågelström!

 

Bortsett från den röda menyn så kommer färgen i sidan främst från alla olika bilder och de ändras ju från dag till dag, men jag förstår vad du menar och ska fundera på vad som kan göras för att ta in lite mer färg i designen.

 

Nya artiklar publiceras varje dag. Hittills har jag skrivit 5-7 nyheter om dagen och det är inte direkt någon brist på saker att skriva om =)

 

Jag har lagt en del tid på att analysera både film, spel och nyhetssiter och kollat på vilka deras styrkor är och vad Filmstorm kan göra bättre. Till exempel har vi stort fokus på videos och kan snabbt publicera video från en mängd olika siter. Filmstorm.se behövs för att det i min mening bortsett från http://bloggywood.moviezine.se/ inte finns någon välskriven svensk filmsite med bra koll på vad som händer i Hollywood.

 

Jag kommer absolut hålla koll på vilka det är som besöker sidan och anpassa både annonser och funktioner därefter. De annonser som ligger på sidan just nu är mest placeholders tills sidan har byggt upp en lite större publik.

 

Storheten i Twitter är inte att man kan skriva vad man ätit till frukost, utan att det är en platform för väldigt snabb och kortfattad information. Använder man Twitter väl så kan det vara väldigt värdefullt för att både dela med sig och ta del av nyheter, intressanta länkar och annat som inte tvunget behöver en hel blog-artikel runt sig. Twitter är också jättebra för att snabbt få svar på frågor eller hjälp med små problem.

 

Det viktiga är att följa intressanta människor och siter som verkligen skapar någon form av värde med sina tweets och att själv skapa värde när man skriver saker. Se Twitter som en kombination mellan chat och ett forum där man själv väljer vilka man kommunicerar med. Jag finns på

om någon vill följa mig =)
Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...