Gå till innehåll

Lite frågor(program:apPRO)


solklar

Recommended Posts

Hejhej alla, jag skapade förut en tråd om bluescreen/greenscreen, behövde rensa bort lite frågetecken från min sida. Så nu är jag här igen =)

 

 

När jag lägger in en låt i audio filen så skall den alltid vara på spår2? som videosekvensen? Om jag vill sänka (avtona) en låt, eftersom det låter otroligt fruktansvärt om den helt plöstligt skulle "stanna upp" när låten är i full gång. Då markerar jag audio klippet och går in på effect controls, men sen då?

 

Jag har tyvärr inte programet framför mig men när jag sedan har kommit in där så kan jag ju lägga ut "keyXXXX) men hur fungerar det? vore ytterst tacksam för hjälpen, hoppas någon förstår.

 

När jag skall göra en eftertext (nerrullning) så går det jätte snabbt ner, man hinner ej läsa eftertexten, men om jag högerklickar på klippet och tar "speed", eller "duration" (har ej programet här hemma, så förlåt, glömmer bort orden". Och sänker hastigheten, sätter 50% för att det skall åka ner sakta, samma sak som när jag sätter slowmotion på ett vanligt klipp. Så hakar det istället, hur löser man detta?

 

Tacksam för svar

 

mvh / johan

Länk till kommentar
Share on other sites

Har du läst i den, faktiskt mycket bra, HTML-manualen som kom med PPro? Ta en titt där efter keyframes och volym. Finns under 'Mixing Audio'-avsnittet.

 

Hittar du inget skriv det här, så ska jag försöka förklara istället.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...