Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag blir lite fundersamt nu efter att ha försökt hitta rätt arbetsordning, men det här felmeddelande dyker envist upp, och det är första gången jag ser idag efter att ha redigerat kanske 80-100 korta filmer som har nu lagt in på nätet och då har det INTE varit några problem förrän nu...

Kör med Adobe premiere CS4,2

Felmeddelande:

PProHeadless has encountered an error

[..\..\SrcDirectoryRegistry.cpp-283]

Och har gogglat men fått olika svar, verkar vara moderkort eller grafikkort som är fel...

Där vänder jag nu till er som kanske känner till problemet och kanske kan ge mig en viss ledtråd?

/Göran

Postad
Trasha preferenserna?? Kör på XP Pro SP3

Dessutom när man klickar på Adobe Premiere -ikon och då får man ett dialogrutan:

Adobe Premiere Pro Colud not retrieve the "My Documents'sfolder location.

The application will make use of a temorary folder for this session; certain temporary or custom files may require re-creation.

"Svenska"

Adobe Premiere Pro Colud inte hämta "Mina Documents'sfolder plats.

Ansökan kommer att använda en temorary mapp för denna session, vissa uppgifter tillfälligt eller anpassade filer kan kräva återskapande.

Hur kan det bli så här? Om man inte har bytt någon hårddisken eller sånt så bör den inte förekomma så här eller? Vet bara att det kom en uppdatering nu i måndags som jag uppdaterade, minns inte riktigt vad det hette men då därefter dök upp här problemet...

Ska jag skapa en ny mapp och i så fall HUR och VAD?

/Göran

Postad

Väldigt skumt... har du installerat Premiere Pro på C:? Kör du engelskt eller svenskt OS?

Preferenserna finns här (jag kör en engelsk XP): C:\Documents and settings\USERNAME\Application Data\Adobe\

Här finns div olika mappar (med preferenserna) som heter samma som programmen - du kan i princip slänga hela foldern och starta programmet.

Annars skulle jag testa och installera om i fall det är så att det blivit något registerknas.

//Max

• 1 månad senare...
Postad
Väldigt skumt... har du installerat Premiere Pro på C:? Kör du engelskt eller svenskt OS?

Preferenserna finns här (jag kör en engelsk XP): C:\Documents and settings\USERNAME\Application Data\Adobe\

Här finns div olika mappar (med preferenserna) som heter samma som programmen - du kan i princip slänga hela foldern och starta programmet.

Annars skulle jag testa och installera om i fall det är så att det blivit något registerknas.

//Max

Har nu fixat! Fick gå in i Regedit och ta bort några strängar. Sen har det fungerat klanderfritt mer än 1 månad nu :-)

Tack iaf!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...