P2media Postad 11 december 2009 Postad 11 december 2009 Hej Jobbar med en inspelad konsert, inspelad 1440x1080/50i. Editerar i Premiere CS4 på Mac och exporterar vi premiere till Media Encodern. Har problem med att få ett vettigt komprimerat slutformat. Det verkat som om H264 är det bästa sett till bildkvalitet och liten filstorlek, men jag vet inte vilka inställningar som är de bästa. Källmaterialet är alltså 1440x1080. Jobbar med en Panasonic HPX171 DVCPRO HD kamera. Testade senast med att exportera 20 sek i formatet H.264, storlek 640x360 vilket gav en helt ok bild med total bithastighet på 4639 och en filstorlek på 11,4 Mb - Vilket jag tycker är för stort med tanke på att det var en test på bara 20 sekunder. tanken är att lägga upp materialet på webb i mindre delar. Ge gärna konkreta tips om hur ni gör/bästa erfarenheten! De måste ju finnas många av er som har svar på detta, så snälla dela med er - sliter mitt HD hår.... Och ni som vet får gärna, gärna ge så exakta inställningar som möjligt. Kanske någon av er som jobbar med Panasonic kamera, P2 och daglig konvertering till webb!!! Eller känner till någon usergroup eller liknade Tacksam för hjälp 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.