Gå till innehåll

Går inte att importera


VisbyFilm

Recommended Posts

Hej!

 

Kamera: Toshiba Camileo HD för ca 1800 på elgigtanten

Jag är en Nybörjar-filmare och jag använder Windows Movie Maker,

men när jag ska importera filmerna till wmm så säger wmm;

 

Det går inte att importera filen C:\Users\Louie\Movies\2009-11-24 filnamnet 095.MOV eftersom codec-filen som krävs för att spela upp filen inte är installerad på datorn. Avsluta och starta om Windows Movie Maker om du redan har hämtat och installerat codec-filen. Försök sedan importera filen igen.

 

 

det står ju att jag saknar en codec fil så jag undrar

 

 

Var kan man hämta hem codec-filen?

Eller kan någon ge ett tips till ett gratis redigeringsprogram man kan använda istället?

 

 

Behöver svar innan 20: e december

 

Programmet ska helst inte vara zip. då laggar min data upp sig och försöker öppna det med IE

Länk till kommentar
Share on other sites

Utan vara säker nu, men det måste finnas stöd för ett filformat för att det ska gå att importerar alls. Programmet kan säga att den bara behöver en codec, men det behöver inte innebära lösningen på prolemet.

 

Att göra: ta reda på vilken codec det är och kontrollera om WinodwsMovieMaker har stöd för just den.

Länk till kommentar
Share on other sites

Utan vara säker nu, men det måste finnas stöd för ett filformat för att det ska gå att importerar alls. Programmet kan säga att den bara behöver en codec, men det behöver inte innebära lösningen på prolemet.

 

Att göra: ta reda på vilken codec det är och kontrollera om WinodwsMovieMaker har stöd för just den.

 

Hur kollar man upp codec?

 

Hehe 666 inlägg :p

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...