Octavianus Postad 1 december 2009 Postad 1 december 2009 Det är så att jag håller på att göra en kort stumfilm. Har spelat in materialet i färg, i HDV (HV20). Jag sitter i Final cut pro 6, och ska nu klippa ihop det. Det blir inte så svårt, själva klippandet. Sen tänkte jag höja hastigheten till 150%, vilket inte heller blir så svårt. Nu till det som jag inte vet riktigt hur jag ska göra. Svartvitt, hur gör jag det? Knaster, repor och annat skit, hur får jag till det snyggt och realistikst? Textrutor, dvs där personer säger ngt, hur får man till det så det ser verklighetstorget ut? Alla övriga tips och bra att tänka på, mottages tacksamt. 0 Citera
Hummel Postad 1 december 2009 Postad 1 december 2009 Svartvitt, hur gör jag det? Knaster, repor och annat skit, hur får jag till det snyggt och realistikst? Textrutor, dvs där personer säger ngt, hur får man till det så det ser verklighetstorget ut? Color har färdiga saker för det. 0 Citera
Octavianus Postad 1 december 2009 Författare Postad 1 december 2009 Color har färdiga saker för det. Jo det är möjligt. Men har inte hunnit lära mig det programmet ännu. Ska göra det inom en snar framtid. Men denna filmen måste vara klar innan dess. Så jag kan bara använda mig av Final Cut Pro 6 vid det här laget. 0 Citera
FilipStankovic Postad 7 december 2009 Postad 7 december 2009 Color correction för att göra det svart-vitt. Sedan kan du använda "Bad Film" som du hittar i Effects > Video Filters > Stylize. Nu tror jag att jag använder FCP 7 men det borde finnas med i sexan. 0 Citera
Octavianus Postad 7 december 2009 Författare Postad 7 december 2009 tyvär finns inte bad film i 6an, men jag har fixat det nu iaf, blev ganska bra. La på lite brus, svartvitt, och lite flimrande till svart. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.