Gå till innehåll

Nyckeln till alla tjejer


LuffifilmsCrew

Recommended Posts

Detta är min första riktigt genomarbetade kortfilm och jag vet att den har många brister men det är väl därför man kan utvecklas :)

Den handlar om Erik som är förälskad men inte vet vad han ska göra, därför följer han sin vän Jonas råd vilket inte riktigt går som planerat. Kolla gärna in filmen och ge lite konstruktiv kritik är ni snälla.

 

http://img19.imageshack.us/img19/4589/vlcsnap262155.pnghttp://img339.imageshack.us/img339/1313/vlcsnap263548.pnghttp://img248.imageshack.us/img248/5692/vlcsnap260530.png

Länk till kommentar
Share on other sites

Lite tekniska saker kanske. Voiceovern som ligger i början tycker jag fungerar väldigt bra, och har ett manus som funkar. Men kanske borde den återkomma iaf en gång till i filmen? Det är lite underligt när Erik pratar till oss/mig först, då tror jag att det är formen, sen återkommer det inte. Jag hade gärna hört en till, smart, ev summerande VO i slutet.

 

I bland tror jag ni klarat er med befintligt ljus istället för att använda lampor, det blir ganska tydligt att ni har redheads på vissa ställen, där det är väldigt hårt ljus och starka skuggor.

 

Ljud ligger panorerat i fel kanal, antagligen beror detta på XLR-kanalerna in i kameran, glöm inte panna det rätt. (fill left/right i Premiere eller pan center, fcp)

 

Men det är ju bara små-saker, annars tyckte jag det var bra, följsam kamera etc.

Jag får lite Adam & Eva-vibbar (barnfilmen) av kortfilmen. (Dock inte menat som något negativt. Det fungerar jättebra) Det syns att filmen är genomarbetad och att ni har lagt ner tid på den. Bra skådespel. Ni kanske skulle utvecklat filmen ännu en aning och lagt till någon mer händelse där 'dr-love'-filmen än en gång sabbar för Erik, så att han inte direkt lär sig av sina misstag. På det hela taget tycker jag det var bra, den var 10 minuter lång och det är sällan jag orkar se igenom så långa filmer på voodoo, men det gjorde jag nu så det är ett gott betyg!

Länk till kommentar
Share on other sites

Lite tekniska saker kanske. Voiceovern...

Tack för kritiken, jag är inte allt för teknikkunnig tyvärr och vet heller inte riktigt var jag ska lära mig saker ordentligt. Exempelvis ljud och belysning, önskar att jag kunde hitta en praktikplats där man kunde få lära sig tekniken och sedan hjälpa till på men det är svårt att finna en plats utan att ha kontakter.

Voiceover gillar jag att använda i filmer och tanken att ha en till i slutet var bra, tar till mig detta till nästa gång! Tack för kritiken!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...