JonathanJohansson89 Postad 26 november 2009 Postad 26 november 2009 Skulle en Zoom H2 fungera till en filminspelning? Eller måste man köpa andra mikrofoner för att få bättre ljud och sånt? Men för mig som nybörjare, skulle en Zoom H2 vara bra att spela in ljudet till filmen och ljudeffekter med? 0 Citera
Luzer Postad 27 november 2009 Postad 27 november 2009 Det är inte så mycket mik-kvaliten det handlar om utan mer hur man väljer att ta ljudet, hur nära man kan komma skådespelaren och hur duktig man är som tekniker + att man tänker på alla andra saker omkring en inspelning. Miljöer som funkar ljudmässigt och att inte för mycket utanför bild ska låta etc. Zoomen funkar jättebra för att ta enstaka effekter och atmosfärer med, men inte att ta dialog med på set med de inbyggda mikarna. Funkar väl bättre än inbyggda miken på kameran givetvis då du kan sätta zoomen på andra ställen än kameran, men det blir ju lite konstigt om man vill bomma. 0 Citera
editman Postad 29 november 2009 Postad 29 november 2009 Zoom H2 har för dålig ljudkvalité för att vara ett alternativ tycker jag. Kör med en Sony D50 som har rent ljud utan konstigheter. 0 Citera
Luzer Postad 29 november 2009 Postad 29 november 2009 Zoom H2 har för dålig ljudkvalité för att vara ett alternativ tycker jag. Kör med en Sony D50 som har rent ljud utan konstigheter. Var tycker du att H2an brister i kvalitén. Och hur har du använt den? Jag har många kollegor som jobbat länge med ljud som tycker H2an låter förvånandsvärt bra med tanke på storlek och pris. Själv har jag H4an och är väldigt nöjd, den kunde vara lite mindre plastig om man fick önska men ljudkvalitén är toppen. 0 Citera
editman Postad 29 november 2009 Postad 29 november 2009 Mikingången är helt oanvändbar. Brus och dist på allt som man kör in i den. De externa mikrofonerna är ok men inget mer. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.