Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Ville skriva lite om min frustration och förvåning över en e-Sata kort som jag skulle beställa på macoteket.se. Det är nämligen så att när man beställer en sådant http://www.macoteket.se/ProductSheet.aspx?prd=1216780 e-Sata kort, så följer inte med någon kabel för att koppla den inuti datorn. Och, till min stora förvåning får jag reda på att endast kabeln kostar 174 kr.

Så min fråga är hur satan ska man kunna koppla detta kort, utan kabel. Om kabeln är ett måste, varför har man inte lagt till den i kort-förpackningen? Ja, det är nog för att tjäna pengar, men jag tycker att det är så löjligt och irriterande så det går inte.

Neo

Postad

Min datormodell är en Power Mac G5. Och som killen på macoteket förklarade så behövde jag den kabeln, tyvärr.

Men du menar alltså att kabel i vissa fall inte behövs?

Neo

Postad
Min datormodell är en Power Mac G5. Och som killen på macoteket förklarade så behövde jag den kabeln, tyvärr.

Men du menar alltså att kabel i vissa fall inte behövs?

Neo

"Passar inte tidigare Power Mac G5 med PCI-X eller Macar med mer än 2GB RAM!"

Köp denna istället: http://www.sonnettech.com/product/tempo_sata_e2p.html

Eftersom du inte skriver vad det är för kabel du menar så är det omöjligt att svara exakt men principen är att kortet får ström och all data via PCI-express porten.

Vad var det för kabel de ville tvinga på dig?

/KN

Postad

Alltså, lite svårt att förklara vad det är för typ av kabel. Men tydligen en sådan som man kopplar e-Sata kortet och datorn med varandra. Ska nog ringa igen och få ett mer förtydligande ang detta.

Neo

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...