Freddeme Postad 24 november 2009 Postad 24 november 2009 Hej! Hoppas jag är i rätt forum! Jag skulle vilja bli glad om någon kunde förklara hur Windows Media Center i Vista fungerar. Jag har många funderingar kring detta. Vi har en bärbar med Vista. 1, Vilken typ av kabel behöver jag emellan datorn och tv-n? 2, I vilket filformat och mapp ska jag spara familjens videoklipp för att kunna köra det via Media Center och se på tv-n utan kvalité förlust ? 3, Kan jag koppla en extern hårddisk med alla bilder, filmer och musikfiler som sedan kan spelas upp via Media center och sedan på tv-n ? 4, Måste jag göra några inställningar i Vista för att det hela ska fungera? 5, Var finns funktionen i Vista för att ha den bärbara datorn på även om man stänger den helt? Tack på förhand! Fredrik 0 Citera
beta75 Postad 24 november 2009 Postad 24 november 2009 Hej! Hoppas jag är i rätt forum! Jag skulle vilja bli glad om någon kunde förklara hur Windows Media Center i Vista fungerar. Jag har många funderingar kring detta. Vi har en bärbar med Vista. 1, Vilken typ av kabel behöver jag emellan datorn och tv-n? 2, I vilket filformat och mapp ska jag spara familjens videoklipp för att kunna köra det via Media Center och se på tv-n utan kvalité förlust ? 3, Kan jag koppla en extern hårddisk med alla bilder, filmer och musikfiler som sedan kan spelas upp via Media center och sedan på tv-n ? 4, Måste jag göra några inställningar i Vista för att det hela ska fungera? 5, Var finns funktionen i Vista för att ha den bärbara datorn på även om man stänger den helt? Tack på förhand! Fredrik 1. Beror på vad du har för kontakt i datorn och vilken du har i TVn. 2. Beror på vilka codec du har installerat på datorn. 3. Ja 4. Ja, bildskärmsinställnigar för tvn, och lägga till mapparna på den externa hårddisken i mediabiblioteket. 5. Förmodligen i kontrollpanelen. Stäng av att datorn skall gå i vila när du stänger locket. Är inte säker på att du hamnat i rätt forum men du akn säkert få hjälp ändå. http://thegreenbutton.com/ är en bra samling av kunskap kring Windows Media Center. /KN 0 Citera
Freddeme Postad 27 november 2009 Författare Postad 27 november 2009 Hej! Tack för hjälpen! Men när jag har sparat mina videofiler i avi format så blir de mellan 10-20 gb stora, kan man konvertera eller spara i ett annat format utan större kvalité förlust när man ser på filmerna via Windows media center ? /Fredde 0 Citera
beta75 Postad 27 november 2009 Postad 27 november 2009 Hej! Tack för hjälpen! Men när jag har sparat mina videofiler i avi format så blir de mellan 10-20 gb stora, kan man konvertera eller spara i ett annat format utan större kvalité förlust när man ser på filmerna via Windows media center ? /Fredde Prova att konvertera dem till .mp4 med h264 codec. Det finns tusen program för detta. Googla video converter eller liknande. /KN 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.