Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan!

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig. Jag har en Canon Legeria HF 200 (spelar in på sd kort) men programmet som följde med går inte att redigera med, det är jätte segt och ljudet blir knastrigt. Så nu ska jag köpa ett nytt program men jag vet inte vilket. Har fastnat för Pinnacle Studio då det verkar enkelt men vilket av dessa program ska man välja ? Jag har fått fram att Pinnacle Studio 12 inte fungerar då det inte tar AVChd filer (för visst blir det sådana med min kamera?) och skillnaden på PS 12 Plus och ultimate var tydligen bara den att det följde med en greenscreen på ultimate. Men vad är skillnaden på Pinnacle Studio 12 Plus och Pinnacle Studio 14 ? Och var är skillnaden på de olika Pinnacle Studio 14?

Tacksam för svar!

Postad

Hej du!

Jag har samma problem som du.

Pixelia som följde med Canon Legria Hf 200 var ju bara skit.

De program jag har kollat in är Pinnacle men även Adobe premiere Pro.

Själv har jag inte bestämt mig än men ville bara tipsa om att du kan ju alltid ladda hem testversioner av olika program via deras hemsidor...plus att var nu noga med att det program du köper kan importera MTS filerna.

Min Hf200 exporterar nämligen i MTS så det borde din med göra.

Annars funkar faktiskt MTS filerna i Windows movie maker

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...