Gå till innehåll

Hej manus hjälp


Xyrox

Recommended Posts

Hej jag har skrivet ett manus om en kille som gillar att köra bil han tror att sin bil är oövervinlig så han ställer upp i ett strit race och förlorar och han har inte råda att betala till backa dom 15 tusena dom körde om så han som vinner anitar en turped som misshandlar honom och en kopis och hotar honom men jag vet inte hur jag ska få ett slut på historien ! jag vill inte sluta bfilmen med min gammla vanliga slut atta dödar alla någon som har någon bra ide

Länk till kommentar
Share on other sites

Låter precis som ett avsnitt av Smallville som jag såg för ett tag sedan. Där kom Clark Kent och redde upp allt i slutet, men kanske är knepigt för dig att avsluta det så. ;)

 

Allvarligt, vad vill du berätta med storyn? Vad är ditt budskap? Lista ut det och slutet borde ge sig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok, ditt budskap med filmen är alltså att det är farligt att slå vad om man inte kan backa upp det. Jag tycker du ska visa vilka konsekvenser det kan få, inte bara att man får spö av en torped. Den här killen blir ju desperat, han måste få fram stålarna. Det blir kanske som med en missbrukare att han ljuger och stjäl från sin familj eller sina kompisar. Han betalar sin skuld men försätter någon han älskar i en knipa. Gör det till en historia om vänskap och tillit. Bara ett förslag...

Länk till kommentar
Share on other sites

hm tack för tipset den iden får jag bolla vidar på men nack delen är ju att torpeden är hans bästa kompis som gör allt för pengar och den andra kompisen han har ligger på sjuckhuset för misshandel av torpeden så man får väll se hur det går men tack för tipset

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Xyrox]hm tack för tipset den iden får jag bolla vidar på men nack delen är ju att torpeden är hans bästa kompis som gör allt för pengar och den andra kompisen han har ligger på sjuckhuset för misshandel av torpeden så man får väll se hur det går men tack för tipset[/citat]

 

Haka inte upp dig för mycket på det du har, då är det lätt att stirra sig blind, brainstorma lite, se var du hamnar. Lycka till. Nu ska jag sova. Godnatt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...