Kopparmarra Postad 2 november 2009 Postad 2 november 2009 Hej I artikeln om manusformatering på Voodoo står det att: "Standarden är att skriva dialogen med en rads mellanrum till den löpande texten. Mellanrummet som finns mellan den löpande texten som kommer före dialogen ska däremot vara två rader." Jag har inte läst jättemånga manus, men min erfarenhet är att det brukar vara endast en rads avstånd även innan dialogen börjar. Är detta en valfri detalj, eller bör instruktionerna på Voodoo ändras? /Lars 0 Citera
Saron Postad 2 november 2009 Postad 2 november 2009 Jag vet bara att programmet jag använder automatiskt gör endast ett radavstånd till den löpande texten innan samt ett radavstånd till texten efter. Lite jobbigt att hålla på att ändra så jag kör på det :-) 0 Citera
Kopparmarra Postad 2 november 2009 Författare Postad 2 november 2009 Mitt program också (Celtx). 0 Citera
Saron Postad 2 november 2009 Postad 2 november 2009 Mitt program också (Celtx). Samma program :D 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.