Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Som rubriken säger, går det att göra på ett snyggt sätt? tycker det blir som konstigt hur jag än gör.. bästa sättet jag hittat hittills är att visa ett par bilder åt gången för att sedan gå över till några videoklipp.. vad tror ni?

• 2 veckor senare...
Postad

Kanske blir lite luddigt förklarat det här men:

Om du frilägger vissa objekt i bilden, tex en person, och några småsaker i förgrunden/bakgrunden, och sedan zoomar i bilden, samtidigt som du förflyttar dessa objekt i sidled så blir det en schysst "levande" känsla fast det är en stillbild.

Om du tänker på introt till High Chapparall (Philip och Fredrik programmet) som gick för en stund sedan på TV så förstår du kanske hur jag menar. Ganska tidskrävande att fixa bilderna i bildbehandlingsprogram men jag anser då i varje fall att det får bilderna att smälta samman med videon på ett mycket snyggare sätt. Och är helt klart värt det i slutändan.

Bara en tanke.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...